Alternate Text
گفت و گوها
آبان‌ماه سال جاری برای بخش دریایی کشور نقطه عطفی تاریخی به شمار می‌آید.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حرکت جدیدی را در مسیر ابلاغیه توسعه دریامحور آغاز کرد
یارد شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز طی سال‌های اخیر ضمن سازماندهی دوباره در مسیر توسعه و رونق قرار گرفته است.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دو سال پیش و از زمانی که به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب فرایند احیاء و رونق بخشیدن به این کریدور را آغاز نمود، اعلام کرد که بر اساس برنامه 5 ساله راهبردی خود به دنبال تبدیل شدن به نخستین شرکت حمل‌ونقل لجستیکی کشور است. این گروه با توجه به امکانات حمل‌ونقل چند وجهی‌ای که در اختیار دارد بهترین کاندیدا برای این مهم در میان شرکت‌های دیگر حمل‌ونقلی کشور است.
لجستیک بدون بخش ریلی توانمند محلی از اِعراب ندارد. بر این اساس گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی برنامه راهبردی 5 ساله خود توسعه بخش ریلی را در دستور کار قرار داده و شرکت حمل‌ونقل ترکیبی وابسته به این گروه در همین راستا دست به توسعه ناوگان ریلی زده است.
وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی یکی از راهبردهای مهم این وزارتخانه و دولت سیزدهم را تقویت ترانزیت با ایجاد شرکت‌های بزرگ لجستیکی اعلام کرد.
گفت‌وگو با مدیر بندر سالیانکا
بندر سالیانکا در شمال غربی دریای خزر و از جمله بنادر واقع در استان آستاراخان روسیه است که در دهانه رود ولگا قرار دارد و هم اکنون، تحت مالکیت و راهبری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری در حال بازسازی و افزایش ظرفیت است.
کانتینریزه شدن حمل و نقل دریای خزر ضرورت تجارت با روسیه؛
دریای خزر یکی از حلقه‌های اصلی تجارت ایران و روسیه و بخش مهمی از کریدور شمال-جنوب است.
مدیر فنی کشتیرانی والفجر:
بخش فنی شرکت‌های کشتیرانی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. تنها بحث در خدمت بودن شناور مطرح نیست بلکه ایمنی شناورها به چگونگی اداره فنی آنها وابستگی مستقیم دارد.
مدیر فنی شرکت خدوم:
شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم(خدوم)، از جمله شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی است که در حوزه سوخت‌رسانی به شناورها فعالیت می‌کند.