Alternate Text
MAN
گزارش ویژه
بازرگانان تقویت ناوگان کانتینری در دریای خزر را اقتصادی می‌دانند؛
راهانـدازی کریدور شـمال-جنوب از خواسـتههای دیریـن ایران به شـمار میرود. بـا تکمیـل ایـن کریـدور نقـش ژئوپلتیـک ایـران بـه رخ کشـیده خواهد شـد و بازرگانـان از اروپا تا جنوب آسـیا مسـیری امن بـرای تردد خواهند یافـت.
کریدور شمال - جنوب ستون فقرات حمل و نقل اوراسیا؛
اقتصاد روسیه باید برای رویارویی با واقعیت‌های جدید جهانی برنامه‌ها و تدارکات خود را عملیاتی کند که در این میان کریدور حمل‌ونقل چندوجهی شمال_ جنوب ( CTSNI ) سهم بسزایی در تحقق آن خواهد داشت؛ چراکه بخش راهبردی این کریدور به سمت روسیه و سایر کشورهای اوراسیا است.
جدیدترین مقالات
دریـای خـزر بـه عنوان یـک پهنـه آبی بسـته، از سـوی پنج کشـور احاطه شـده و هـر یـک به شـکلی از منافـع آن بهـره می برنـد.
رونـق کریدور شـمال-جنوب وابسـته به توسـعه تجارت با کشـورهای حاشـیه دریـای خزر بهویژه روسـیه اسـت.
جدیدترین گفت و گوها
عصر تازه فعالیت‌های کشتیرانی والفجر؛
شـرکت کشـتیرانی والفجر از جمله شـرکت های تابعه گروه کشـتیرانی جمهوری اسلامی ایران اسـت که بـه تازگـی مأموریـت رونق بخشـیدن بـه حمل ونقـل بندر چابهـار بـه آن محول شـده اسـت.
مدیرترمینال کانتینری بندرامام خمینی(ره)
بنـدر امـام خمینـی(ره) بنـدر اصلـی واردات کالاهـای اساسـی از جملـه غلات به کشـور اسـت و نقشـی پراهمیـت در ایـن زمینـه ایفـا می‌کند. در سـطح بالاتـر این بنـدر در منظومـه فعالیت‌های گـروه کشـتیرانی جمهـوری اسلامی ایـران نیـز جایگاهـی مهـم به خـود اختصـاص داده اسـت.
جستار در متون
دریـای خزر در مسـیر اصلـی کریدورهای حمل ونقلـی و ترانزیتـی معتبر و قدیمی همچـون کریدور شـمال – جنـوب، کریـدور دریای خزر - دریای سـیاه و ترانس کاسـپین واقع شـده اسـت.

آخرین شماره

برای مشاهده مطالب کلیک کنید

nashrie

دیدگاه
کریـدور شـمال- جنـوب داسـتانی طولانـی دارد. حداقـل از 22 سـال پیـش بـه ایـن سـو بحث راه‌انـدازی ایـن کریـدور حمل‌ونقلـی کـه بازار هـدف آن روسـیه و کشـورهای حوزه cis هسـتند، مطـرح بوده اسـت.
روابـط تاریخـی و دوسـتانه ایـران و هنـد بـر هیچکـس پوشـیده نیسـت. قرابـت فرهنگـی و اشـتراکات پرشـمار همـواره دو کشـور را بـه عنـوان متحدان سـنتی در کنـار یکدیگـر حفظ کـرده اسـت.